sunnuntaina, helmikuuta 26, 2023

TE HALUATTE MOSKOVAN PALAVAN UKRAINAN KOHTALON VUOKSI, MUTTA...

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te ette edes tiedä
Länsi-Papuan kansanmurhasta.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te ette edes tiedä
Länsi-Saharan miehityksestä.

Mitä minä teidän Ukrainastanne
kun teille Tsetshenia on vain
Kadyrovin miehet Ukrainassa.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun Valko-Venäjä naapurissa merkitsee teille
vain Lukashenkon tukea Putinille.

Mitä minä teidän Ukrainastanne
kun te ette tiedä mitä tapahtuu
Vuoristo-Karabahissa.

Mitä minä teidän Ukrainastanne
kun te sanotte "No se on kaukana"
kun mainitsee teille Jemenin.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te haukottelette
kun teille puhuu kurdeista.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te hymähdätte
kun teille puhuu Palestiinasta.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te kohautatte olkianne
kun teille puhuu Burmasta.

Mitä minä teidän Ukrainastanne,
kun te välitätte yhdestä konfliktista paljon,
ja muista ette yhtään mitään.


26.02.2023


Runo #Runo Runoja #Runoja Runot #Runot Runoutta #Runoutta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti